Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

donderdag 18 november 2021

Onduidelijke signatuur (een gedicht n.a.v. het boek: De bijenhouder van Aleppo

 




Ik zie een echtpaar met een zoontje

in tijden van hoe mooi het was,

dan wordt het doek kapotgeschoten,

zonnige bloemen bedekt met as.


Kleuren worden troebel,

eveneens de geest,

hoop leeft aan de randen

van wat vredig is geweest.


Verdreven naar de vreemde,

nergens een eigen plek,

altijd op je hoede,

klaar zijn voor vertrek.


De rode draad is wazig,

de toekomst onbekend

maar aan de horizon schijnt licht

waar de penseelstreek wendt.


De hoop is bijna zichtbaar,

ik kijk van dichterbij,

opeens beweegt iets op het rood,

kijk nou, een honingbij!


Coby Poelman-Duisterwinkel


Geschreven n.a.v. het boek: De bijenhouder van Aleppo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten