Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

zondag 6 december 2015

Monte Carlo

Wringen in bochten van onrecht

Hoe vurig is de wens
gekend, erkend, herkend te zijn
wanneer je door het vuur gegaan
de ander hebt gered.

Dat kan toch niemand zijn ontgaan,
heeft dan in ‘t heetste van ‘t gevecht
niemand naar jou gekeken?

Getekend zoek je naar een teken
dat je slechts even denkt te zien,
je wilt, je hebt toch echt het recht.

Door wie je redde word je niet gezien,
de tijd verstrijkt als olie die verdampt,
je kampt met wat je voelt,
je wilt geen meelij, goed bedoeld,
je scheurt totdat je schampt.

Coby Poelman - Duisterwinkel

Geïnspireerd door het boek Monte Carlo van Peter Terrin

2 opmerkingen:

  1. Prachtig om te lezen. Mijn dochter schrijft ook gedichten. Hiermee kan zij zich beter verwoorden als dat ze een gewone tekst schrijven moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartelijk dank voor je mooie reactie! Veel succes toegewenst voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen