Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

woensdag 27 januari 2016

"Floris en het jongenskoor" is verhuisd naar Suriname




Het boekje Floris en het jongenskoor is met ingang van januari 2016 verhuisd van de centrale bibliotheek Groningen naar een bibliotheek in Suriname.
Dat bericht kreeg ik vandaag via de mail. Leuk toch?
Mocht u het boek in Groningen toch missen, het is nog steeds te koop via www.bestelmijnboek.nl en http://www.bol.com/nl/p/floris-en-het-jongenskoor/9200000018282881/

Beschrijving 
De zesjarige Floris heeft les bij het jongenskoor en droomt ervan om eens in het concertkoor mee te zingen. Zijn vriendjes die al een stukje ouder zijn moeten alleen nog voor de muziektest slagen om de superplie, het witte koorkleed, te mogen dragen. Dan mogen zij ook meezingen in het concertkoor.

titel: Floris en het jongenskoor
ISBN 978-90-819904-4-8
uitvoering: paperback (full color)
omvang: 31 pagina's, formaat 148x210 mm 

Een deel van de tekst:

Daar gaat Floris met zijn cimbaal.
Hij loopt naar het muzieklokaal.


Floris gaat naar het jongenskoor,
daar leert hij de volgende noten voor.


Zing maar eens met Floris mee:
C   D   E   F   G   A   B   C.


Hij gaat vooruit met flinke stappen
want hij kan al ritmes klappen.


Hij leert moeilijke noten zingen
met kruizen, mollen en tekeningen.


Zijn vriendjes Karel en René
zingen al in het concertkoor mee.


.................

Coby Poelman - Duisterwinkel
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten