Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

woensdag 4 mei 2016

Velden vol melodieën

Met vreugde mag ik de titel van mijn nieuwe boek onthullen.
Op 3 mei 2016 is het verschenen bij uitgever Friese Pers Boekerij / Noordboek. http://www.noordboekwinkel.nl/velden-vol-melodieen.html

De tekst op de achterkant:

"Velden vol melodieën Coby Poelman-Duisterwinkel (Groningen, 1955) schrijft vanaf 2006 gedichten en korte verhalen. Toegankelijk en vanuit het hart geschreven werk dat uit het leven gegrepen is en door de bezieling van de auteur een klankbord vindt bij de lezer. Haar werk is heel veelzijdig. Soms religieus, dan weer een vrolijke noot. En haar poëzie krijgt een diepere dimensie doordat ze zich inleeft in wie ze beschrijft, bijvoorbeeld een dirigent, organist, zanger, fietser of kerkganger. Sommige gedichten komen fietsend tot stand. Ook laat ze zich graag inspireren door schilderijen, geloofsbeleving en haar omgeving. Dat kan een winkel zijn, een expositie, een kerkdienst of gewoon onderweg. Fiets een stukje mee en laat u verrassen."

Het boek heeft 204 bladzijden. Eén van de gedichten uit dit boek:

Bevlogen musici

Huppelend, duikelend,
spelende vogeltjes,
hoog in het lover,
’t bevleugelt de zon,

levendig strijkorkest,
hartenveroverend
stijgen ze hoger
dan Bas Bariton.

Coby Poelman - Duisterwinkel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten