Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

vrijdag 4 november 2016

Een bijna volmaakte vriendschap



Stropdas

Hoe levensvatbaar
is hij, Stropdas
wanneer hij echt
tot leven komt
in een gesprek
dat op een dag verstomt.

Hij heeft je leven
kleur gegeven,
het grijs een
weinig rood geschetst.

De losgemaakte zijde
spoort je tot actie aan,
bewogen in
je ingeslagen weg
zet iets zich in beweging
na het dodend niets.

Uit je cocon,
je oude ik
ontpopt in ’t bijzijn
van ontknoopte zijde
een gekleurde Vlinderstrik.

Coby Poelman-Duisterwinkel


 Geïnspireerd door het boek “Een bijna volmaakte vriendschap” van Milena Michiko Flašar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten