Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

woensdag 19 september 2018

Een gedicht n.a.v. het boek “De heilige Rita”


In versleten pak
tussen petten en geweren
sla ik hem gade
die zijn angst uitzweet,
het kraken van treden,
een omgevallen stoel,
de onbekende klant,
vuurgloed in zijn hoofd,
afwezigheid van moeder,
dagelijks breekt het in,
geen wapen is bestand.
Schaduw van een boom,
onrust in het donker,
de dood tikt dreigend
door voorbije tijd,
een auto nadert.

Vanuit mijn ooghoek
kijk ik in zijn hart,
ik voel de steken,
mis mijn vader.
In versleten pak
tussen petten en geweren
ruik ik de geur
van angstzweet en ontberen.

Coby Poelman – Duisterwinkel

Geïnspireerd door het boek van Tommy Wieringa: “De heilige Rita”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten