Welkom op mijn blog.
Omdat ik graag gedichten schrijf bij de boeken die we lezen met onze leeskring leek het me aardig om deze gedichten te delen via een blog. Ik hoop dat u er herkenning in vindt.
Veel leesplezier!

dinsdag 2 december 2014

Hoger dan de zee


Kom in mijn eiland,
breng de jouwe mee,
dan gaan we diepzeeduiken,
laten het diepste ontluiken,

dan gaan we hoger,
hoger dan de zee.

Kom laat ons deinen,
ver van wat ons deint,
ik zal jouw last gaan dragen
waar die van mij verdwijnt.

Kom lach met mij
de grenzen van bevrijding,
dan neem ik even maar
voor wie ik liefheb leiding.

Kijk naar het licht, de zee,
beweeg je eiland mee
totdat we losgeweekt
ons over rotsen spreiden.

Coby Poelman – Duisterwinkel
 
Geïnspireerd door het boek van Francesca Melandri

Geen opmerkingen:

Een reactie posten